Elke foto is uit te vergroten door erop te klikken 

Toen ik me rijbewijs heb gehaald wou ik natuurlijk zo snel mogelijk een eigen auto. En deze kwam er ook een oude mazda 323 uit 1987. Helaas heb ik hier maar heel kort van mogen genieten, binnen 2 maanden kwam ik in een kleine ketting botsing terecht zelf ben ik er redelijk afgekomen, alleen last van me nek maar daar aan kunnen ze helaas niks vinden maar me wagen heeft het niet overleefd helaas. De wagen was niks waard dus al snel totaallos. Het restant van de wagen is hier  onder te zien. Het lijkt wel mee te vallen maar de klap is toch zo hard geweest dat de motor een stuk is omgegaan.

mazda 323 1a mazda 323 1b mazda 323 1c

Na dat ik me eerste wagen plat had gereden ben ik op zoek gegaan naar de volgende. Op dit moment was ik zelf werkzaam bij een mazda dealer en deze bood mij de volgende wagen aan voor fl. 500,– en daar kon ik geen nee tegen zeggen. Het was weer een mazda 323 maar nu van 1989.  Ja en met deze wagen werd ik toch bekend in delft als de TAZMOBIEL en waarom, dat zie je wel op de volgende serie foto`s. Aan deze wagen  had ik wel een hoop gedaan maar alles zonder onnodig kosten te maken, en het bleef dus ook een rammelbak maar het kwam vooruit en ik zat droog dat is het belangrijkste toch ? Er zat een hoop onzin in zoals een politie scanner, een 27mc bakkie en toch ook een leuke geluidsinstallatie. Ik was er tevreden over maar toch wou ik een grotere wagen hebben, na 2 jaar in deze wagen te hebben gereden kwam dan een grotere en nieuwere wagen een mazda 626 uit 1992 en daar rijden we nu nog steeds in.

mazda 323 b1 mazda 323 b2 mazda 323 b3 mazda 323 b4 mazda 323 b5

Nadat ik nu z`n 9 jaar rij met deze mazda zijn er al de nodige kilometers mee gereden. In deze 9 jaar is er ook het nodige aan de wagen veranderd, bij aankoop was de wagen nog helemaal standaard. Nu heeft deze wagen als schoenzolen 16 ” rubber met de maat 205/50 deze zitten gemonteerd op unieke  lichtmetalen velgen. Op de motorkap zitten twee luchthappers met een carbonlook , ook de windschermen langs de voor en (geblindeerde) achterzijramen zijn in carbonlook uitgevoerd, dat zelfde geld ook voor de pookknop.  De spoiler achter op de kofferbak is 1 deel met de klep .De firma Dinx zorgde behalve voor de bovengenoemde pookknop nog voor  een mattenzet.   Je zult niet gouw moe worden , want alles is elektrisch bedienbaar : spiegels , ruiten en het webasto schuif/kanteldak . De 626 word aangedreven door een 1.8 liter zestienklepper met rond de 125 pk, goed voor een top van ongeveer 210 km/h. Inademen geschiet door een K&N gesloten luchtfilter, uitademen door een lazer einddemper met een 2x dubbele 76  mm pijp.  De geluidsinstallatie is opgebouwd uit componenten van verschillende merken. De hoofdunit is van pioneer de Avic-X1r en er is een 1600 W renakate eindversterker geplaatst in de kofferbak . De voorspeakers zijn geleverd door JBL dit zijn ovale 2-weg speakers van 5×8″. In de hoedenplank zitten twee JVC speakers van elk 480 W 5weg van 6×9″.. Een dashboard met een carbon look is inmiddels ook aangebracht en in de toekomst  het blinderen van de voorste zijruiten staan nog op het programma maar daar moet ik nog even mee wachten  .
de onderstaande foto`s zijn in 2 stappen van het veranderen van de auto 1 stap toen ik de auto net had en er het nodige aan gedaan had 2e serie is een paar jaar later nadat ik weer de nodige veranderingen heb aangebracht en hoe hij er ook nu bijstaat

Foto serie 1 : 

mazda 626 03 mazda 626 04 mazda 626 05 mazda 626 06 mazda 626 09 mazda 626 9

Nieuwe foto`s van de mazda 626 gemaakt 07-05-05

Wat is er allemaal veranderd sinds de laatste foto`
de wagen is 3,5 cm verlaagd de 15″borbet velgen zijn vervangen door 16″ velgen met 205/50/16 Z banden
ook is er een andere achterdemper onder gegaan met aan de linker en de rechterzijde een dubbele uitlaat van 76 mm deze
uitlaat is van laser van roest vrijstaal en is mogelijk gemaakt door S&G in Numansdorp  ( Bestaat helaas niet meer )

de verlichting is ook aangepast de H1 koplampbollen zijn vervangen voor een complete set Xenon verlichting van 23.000 volt
helaas is dat niette zien op een Foto
De buitenzijde van de auto is met stikkers voorzien op de linker en rechterzijde en op de motorkap
dit is gedaan na een eigen ontwerp en uitgevoerd door de firma MAFA in Delft (link)

Ook zijn is er een andere voor en achterbumper op de wagen gegaan 

mazda 626

verder hoop in de toekomst, een andere mooie wagen te bezitten en waar ik naar opzoek ben ik weet het nog niet helemaal maar het word weer een mazda en ik twijfel tussen de luxe mazda  6 2.4 l 16 klepper  en een mazda xedos 6 maar dan wel met een 2.0l 24 klepper  

Inmiddels is deze mooie mazda 626 met pijn in me hart verkocht en hebben we onze nieuwe aanwinst gevonden het is de mazda xedos 6 2.0 24 v geworden deze is donker groen en is van bouwjaar 1996 maar hier later meer over

hieonder de laatste foto`s zoals hij was een dag voor hij is verkocht Afbeelding 168 Afbeelding 169 Afbeelding 170 Afbeelding 171 Afbeelding 172 Afbeelding 173 Afbeelding 174 Afbeelding 175 Afbeelding 176 Afbeelding 177 Afbeelding 178 Afbeelding 179 Afbeelding 180 Afbeelding 181 Afbeelding 182 Afbeelding 183 Afbeelding 184 Afbeelding 185 Afbeelding 186